Πολιτιστικά

Συναυλία “με φάλτσα” η αναπαράσταση-δρώμενο με θέμα την εικόνα της Παραβουνιώτισσας.

Την παρασκευή 29 Ιουλίου, ο πολιτιστικός Σύλλογος Κων. Κανάρης διοργάνωσε σε συνεργασία με φορείς απο την χαλκίδα ένα περίεργο μείγμα μουσικο-χορευτικο-εκκλησιαστικο δρώμενο-αναπαράσταση με κεντρικό θέμα το πέρασμα της εικόνας της Παναγίας της Παραβουνιώτισσας απο την Γαλιμμή στην Ερέτρια.

Ο χώρος που επιλέχτηκε, το μικρό λιμανάκι του Νησιού των ονείρων, απο μόνο του, ήταν κλειδί για την επιτυχία της εκδήλωσης, αφου μετατράπηκε σε θεατρική σκηνή. Οι παραδοσιακές βαρκούλες και οι στολές έκλεψαν την παράσταση πρωτού αυτή καν να αρχίσει.

Εξαιρετικες εντυπώσεις άφησαν, η εικαστική σύλληψη και υλοποίηση του σκηνοθέτη κύριου Χατζηγεωργίου,οι φωτισμοί του Κου Σκοπελίτη, η αγγελική φωνή της Νεκταρίας Καραντζή και η επιβλητική αφήγηση της Κας Α. Αλημπατέ.

Για να τα πάρουμε απο την αρχή όμως, σίγουρα υπάρχει ελέυθερος χώρος για ποιοτικές και καλοστημένες πολιτιστικές εκδηλώσεις, αρκεί αυτές να έχουνε μια χρονική συνέχεια και χωρίς να γίνονται σαν πυροτέχνημα η εις βάρος άλλων εκδηλώσεων που έχουν καθιερωθεί.

Η εκδήλωση που κατα κοινή ομολογία κράτησε υπερβολικά σε χρονική διάρκεια, εξαιτίας των αμετρητων χορευτικών και ανούσιων αναφορών που ξέφυγαν αρκετά απο το κεντρικό θέμα.

Ιδιαίτερα ενοχλητικό και θλιβερό ήταν πως υπήρξαν ιστορικές ανακρίβειες και απουσία αναφοράς σημαντικών στοιχείων.

Συγκεκριμένα, αν και η μεγάλη πλειοψηφία των προσφύγων ήταν απο το Τζεσμέ της Μικράς Ασίας, ουδεμία αναφορά έγινε στην ιστορική αναδρομή που εξελίχτηκε, δίνοντας στους θεατές και ιδιαίτερα στους νεότερους την εσφαλμένη εντύπωση οτι μόνον Γαλιμμήτες πρόσφυγες κατοίκησαν την Ερέτρια. Επίσης καμμία αναφορά στους Ψαριανούς, τι κι αν απαγγέλθηκε το “..περπατωντας η δόξα μονάχη στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη..”. Λεπτομέρεια που σίγουρα ενόχλησε απόγονους Μικρασιατών  και Ψαριανών προσφύγων(ο γραφών είναι και τα δύο).

Μην βιαστεί κανείς να απαντήσει πως ήταν προσαρμοσμένο στην εικόνα της Παναγίας το δρώμενο γιατι έγιναν πολλές ασχετες αναφορές όπως αυτή στο ρεμπέτικο τραγούδι.

Συμπέρασμα, τα κοινωνικο θρησκευτικά θεάματα είναι δίκοπο μαχαίρι γιατι μπορεί κανείς να σκοντάψει σε ατοπήματα και παραλείψεις που προσβάλουν ευαίσθητες χορδές τις κοινωνίας ή της οδηγούν σε θρησκευτικό παραλήρημα, απ’την άλλη είναι σαν να υπογράφει κανείς χρέος για τις επόμενες χρονιές ωστε να επαναληφθεί και να είναι πάντα καλύτερο διότι διαφορετικά εκλαμβάνεται ως ανούσιο πυροτέχνημα.

Tην εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Μητροπολίτης Χαλκίδος Κος κος Χρυσόστομος, ο αντιπεριφερειάρχης Κος Γκάβαλης, ο Περιφ. σύμβουλος Κος Φατούσης, Ο Δήμαρχος Ερέτριας κος Βελέντζας και πλήθος επισήμων.

Το Eretriapress.gr μπήκε στον κόπο να βιντεοσκοπήσει και να ανεβάσει για τους αναγνώστες του ολόκληρη την παράσταση.

8 Replies to “Συναυλία “με φάλτσα” η αναπαράσταση-δρώμενο με θέμα την εικόνα της Παραβουνιώτισσας.

  1. Ένας άνθρωπος για να μπορεί να κάνει κριτική για ένα πολιτιστικό γεγονός , που συγκλόνισε τον τόπο μας, πρέπει να έχει περίσσευμα ψυχής. Να κουβαλά τον πολιτισμό μέσα του γιατί «η ψυχή του πολιτισμού είναι ο πολιτισμός της ψυχής» , όπως πολύ ορθά είπε και ο Σεβασμιότατος.
    Εσείς με την κριτική σας φανήκατε μικρόψυχος και προκατειλημμένος. Δεν έπρεπε να μπείτε σε τόσο μεγάλο κόπο , όπως γράψατε , για να βιντεοσκοπήσετε την «παράσταση» , γιατί το μόνο που καταφέρατε είναι να κάνετε κακό στον τόπο σας . Σκεφτήκατε τον κόπο όλων των συντελεστών αυτής της πολιτιστικής εκδήλωσης ;;;;
    Δεν ξέρω αν καταλάβατε το βαθύ νόημα της όλης εκδήλωσης και ότι το σημείο αναφοράς ήταν η Παναγία η Παραβουνιώτισσα , η οποία ήρθε από την Γαλλιμή του Μαρμαρά και όχι από τον Τσεσμέ ή το Αϊβαλή ή το Πρασιό ή τα Ψαρά.
    Όσο για τις ανούσιες αναφορές και ιστορικές ανακρίβειες είναι υποκειμενικό σας θέμα και δεν καταλαβαίνετε πως προσβάλετε ανθρώπους με γνώσεις και πείρα , όσο υποκειμενικές είναι και οι «εκδηλώσεις πυροτέχνημα» εις βάρος άλλων εκδηλώσεων! Πρέπει να γνωρίζετε , μιας και γράφετε με την «μαύρη σας πένα» , ότι για την Ερέτρια οι πολιτιστικές εκδηλώσεις «ΚΑΝΑΡΕΙΑ» , που έγιναν για πρώτη φορά το 1999 , είναι πλέον θεσμός για τον τόπο μας , ΔΕΝ επισκιάζουν κανέναν αλλά αναβαθμίζουν συνεχώς τον τόπο μας πολιτιστικά και πολιτισμικά συνεχίζοντας έτσι την μεγάλη ιστορία του.

    Διονυσία Κακαβά – Λευτάκη

    1. Απο το “υστέρημα” λοιπόν της ψυχής μου κυρια κακκαβά-λευτάκη, εσείς που φαίνεται έχετε ανακαλύψει της “ψυχής το ζύγι” έχω να σας πώ, πως οι ιστορικές ανακρίβειες δεν είναι υποκειμενικό θέμα του καθενός, γιαυτό άλλωστε και η ιστορική παίρνει τον χαρακτηρισμό της επιστήμης και δεν λέγεται “ιστοριολογία”.

      Οταν διοργανώνονται κοινωνικο-πολιτικο-θρησκευτικές εκδηλώσεις, είναι σαν δίκοπο μαχαίρι, δεν μπορεί κανείς να είναι ανακριβής ή χαλαρός με ζητήματα που χτυπούν δυνατά τις πιο ευαίσθητες χορδές που κουβαλά ο καθένας μέσα του.

      Ευχαριστούμε πολύ τους φιλους μας τους Χαλκιδέους που έφεραν την copy-paste παράσταση τους και το “τσίρκο” τους, αλλα δεν έχουμε ανάγκη απο αλλότριες εμβόλιμες ενέσεις πολιτισμού με τοξικά χαρακτηριστικά, υπάρχουν θεσμοθετημένες εκδηλώσεις που πρεπει να στηριχτούν όπως τους αξίζει και κάθε χρόνο και καλύτερα.

      Τόσο μικρόψυχος λοιπόν φάνηκα που κάλυψα την εκδήλωση, και όχι μόνον αυτή και πλήθος άλλων πρίν απο αυτή, και τις επόμενες που έγιναν ή θα γίνουν, όχι για την προσωπική μου προβολή, ούτε για χρήματα, αλλα απο αγάπη για τον κόσμο και την πόλη μου. Οσο για τις εκδηλώσεις επιτρέψτε μου να είμαι καλύτερα ενημέρωμενος όσον αφορά τα οικονομικά και τα παραπολιτικά.

      Μια μικρή συμβουλή, μην ανοίγετε πόλεμο με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, δεν θα σας σώσει καμία “αγία ευβοϊκή γνώμη”.

  2. Αν θεωρείτε κύριε , ότι το eretriapress.gr είναι το τοπικό μέσο ενημέρωσης για τέτοιου είδους πληροφόρηση , θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ο Τύπος αναπαράγει και μεταφέρει τα γεγονότα χωρίς να κάνει «κίτρινη κριτική».
    Ο καθένας από εμάς έχει την γνώμη του , θετική ή αρνητική , αλλά όταν εκφράζεται δημόσια θα πρέπει να είμαστε περισσότερο προσεκτικοί και να δείχνουμε τον δέοντα σεβασμό στο έργο του καθενός. Κριτική κάνουν οι κριτικοί κατ’επάγγελμα στον Τύπο!
    Όσο για το «τσίρκο» για να το αναφέρετε… ίσως εσείς να γνωρίζετε κάτι πιο πολύ από τους Χαλκιδέ ους ή τους Ερετριείς , μιας και όπως λέτε είστε γνώστης των οικονομικών και παραπολιτικών του τόπου μας, εν αντιθέσει με τα θρησκευτικά , πολιτιστικά , πολιτισμικά δρώμενα αυτού.
    Φιλικά

    1. Θα μπορούσα να σας προφυλάξω απο το να εκτεθείτε περισσότερο μη δημοσιεύοντας το σχόλιο σας αλλα θα κινδύνευα να κατηγορηθώ και για λογοκρισία.

      Αδυνατώ να βρώ κάποια συνοχή στο λόγο σας ωστε να απαντήσω παραθέτοντας επιχειρήματα, ειναι προφανές οτι έχετε χάσει εντελώς το μέτρο και την ψυχραιμία σας.

      Περαστικά!

      Υ.Γ. Δεν κιτρινίζουμε ποτέ, ισως να πορτοκαλίζουμε ή να πρασινίζουμε και αυτό μόνο φορώντας το λογότυπο μας.

  3. “Τα πολλά τα λόγια είναι φτώχεια” και άλλη μια παροιμία λέει “ό,τι έχει ο πραματευτής φωνάζει….κουβαρίστρες , ανεμάκια ……” ! Και ο νοων νοειτω!!!

    Και στα δικά σας!!!

    1. Τωρα πρέπει να απαντήσω με παροιμία; (απορία!) Ως εκεί ξέπεσε το επίπεδο σας;

      Ας είναι , “Τον αράπη και αν τον πλένεις το σαπούνι σου χαλάς!”

      Ευχαριστώ πολύ!

  4. Για να καταλάβω επειδή μαλλον κάτι χάνω απο τον παραπάνω διάλογο….. ο κύριος “τοπικά μέσα ενημέρωσης” εκβιάζει τον κόσμο που του μιλάει?΄κάτι τέτοιο φαίνεται αδιανόητο αλλά μάλλον στον μικρόκοσμο της Ερέτριας συμβαίνει…… έκανα Σαββατοκύριακο στην περιοχή, παρακολούθησα την παράσταση και απορώ με την μικρότητα των αναφορών…. Λυπάμαι αλλά βλέπω τελικά ότι είμαστε αξιοι της μοιρας μας…. Ελληνες Ελλήνων μικρών και μίζερων….. τελικά μήπως βλέπουμε μόνο το δένδρο και όχι το δάσος? Χειροκροτείστε ότι καλό γίνεται στον τόπο σας και αφήστε τα προσωπικά δεδομένα έξω απο το καλό του τόπου σας….. Μην με κάνετε ακομα και στις διακοπες να αναπολώ την Αθήνα και την απρόσωπη φύση της….. Μην προκαλείτε την λύπηση μας….

    1. Σιγουρα δεν καταλάβατε καλά διότι δεν διαβάσατε καλά, όσο για τα υπόλοιπα σχόλια σας, τα βρίσκω αρκούντως υποτιμητικά για τον κόσμο,την κοινωνία και την ιστορία της Ερέτριας.
      Δεν περίμενα απο κάποιον ανίδεο επιφανειακό επισκέπτη, να ευαισθητοποιηθεί στις ιστορικές ανακρίβειες, ίσα ίσα στα μάτια τέτοιων, “το σόου” ήταν αρκετά γοητευτικό.
      Αν αναπολείτε, την αθήνα και την ανωνυμία της, που δίνει ασυλο σε πάσης φύσεως διαστροφή, εεε να μην σας κρατάμε με το ζόρι!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *